censor.org.ua

Міністерство відновлення продовжить працювати з акцентом на регіональну політику.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення) продовжить свою роботу, зосередившись на регіональній політиці, а не на інфраструктурі, заявила заступниця голови комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення) продовжить свою діяльність з акцентом на регіональну політику, а не на інфраструктуру, заявила заступник голови комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко.

"...це міністерство буде далі діяти в такому великому масштабі з акцентом більше на регіональну політику, ніж на інфраструктуру", - повідомила Клименко на Інфраструктурному дні, організованому Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА).

Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, який також був присутній на заході ЄБА, зазначив, що питання подальшого функціонування відомства залежатиме від подальших рішень Верховної Ради.

"Я думаю, що це питання не зовсім до мене, більше до пані Юлії (заступника голови комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юлії Клименко, - ІФ-У). Тут якраз парламент ініціював деякі зміни з конкретними пропозиціями щодо розділення міністерства", - сказав Деркач.

Він підкреслив, що розпочата робота міністерства не зупинялася і залишається "стратегічно спланованою".

За словами Клименко, після звільнення з посади віце-прем'єра з відновлення - міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова, комітет направив до Кабміну рекомендацію про розділення міністерства на два напрямки: регіональної політики та інфраструктури.

"Я вам поясню логіку. Перше, коли ви об'єднуєте два міністерства (інфраструктури та регіональної політики - ІФ-У), там в середині апріорі конфлікт інтересів, тому що іноді потрібно на національному рівні... може блокуватися регіональними або елітами чи регіональними інтересами", - сказала Клименко.

Вона навела в приклад ініціативу зменшення земельного податку під об'єктами "Укрзалізниці", яку лобіює компанія, в той час як територіальні громади, зокрема ті, в яких за рахунок цих надходжень формується 85% бюджету, її не підтримують.

"І мені цікаво, як один міністр, який відповідає і за регіональні громади, і за політику, і за транспорт, може прийняти рішення. У нього має бути дисонанс. І таких питань багато", - вказала Клименко.

Вона підкреслила, що Мінвідновлення не повинно мати внутрішнього конфлікту між прийняттям рішень для національного та регіонального масштабу, а також у його складі мають бути фахівці з питань транспорту та інфраструктури.

За даними Інфраструктурного індексу, підготовленого ЄБА, ідею розділення Мінвідновлення та створення окремого профільного Центру обробки викликів підтримують 75% опитаних, не підтримують – 25%. Тривала відсутність профільного міністра та його ключових заступників не справила жодного впливу на транспортну галузь, вважають 55% опитаних, справила помірний негативний вплив – 30%, справила відчутний негативний вплив – 15%.