censor.org.ua
Украина планирует возобновить концессионные проекты в своих портах.

Україна готується до відновлення концесійних проектів у портах.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури готує нові концесійні проекти, а також відновлення призупинених у українських портах, повідомив заступник голови відомства Тимур Ткаченко.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури готує нові концесійні проекти, а також перезапуск призупинених в українських портах, повідомив заступник голови відомства Тимур Ткаченко.

"Іде підготовка до перезапуску проектів у портах Ольвія та Херсон. Паралельно працюємо по ЧАО "Українське Дунайське Пароплавство" - це критично важливо для зміцнення позицій УДП на ринку дунайських перевезень і забезпечення експортних поставок зернових, особливо у випадку можливих обмежень доступу до глибоководних портів", - написав Ткаченко у "Фейсбук" у вівторок за підсумками зустрічі з представниками Міжнародної фінансової корпорації (IFC).

Ткаченко висловив подяку IFC "за всебічну підтримку та безпосередню залученість у розвиток портової інфраструктури".

"В рамках цього співробітництва продовжуємо роботу над актуалізацією графіків реалізації концесійних проектів, що допоможе визначити оптимальні терміни для оголошення концесійних конкурсів", - написав він.

Серед першочергових тем, за його словами, розвиток інвестиційної діяльності в українських портах, модернізація флоту та залучення приватного капіталу до фінансування відновлення та розвитку інфраструктури.

Як відомо, Херсонський морський торговий порт у 2020 році був переданий в концесію на 30 років компанії "Рисоіл-Херсон". Пізніше стало відомо, що співінвестор компанії "Рисоіл-Херсон", що перемогла в конкурсі на реалізацію проекту концесії державного майна в Херсонський МТП, Джемал Інаішвілі вийшов з проекту. За його словами, основною причиною такого рішення було затягування процесу передачі порту концесіонеру.

Майно порту "Ольвія" 1 грудня 2021 року було передано в концесію на 35 років катарській QTerminals Olvia. Інвестиції компанії оцінювалися в 3,4 млрд грн. Крім того, за рахунок компанії планувалося будівництво нового тунелю під залізницею в Корабельному районі в Миколаєві. Інвестиції оцінювалися в 80 млн грн.

У зв'язку з повномасштабним вторгненням РФ державне-приватне партнерство не було поставлено на паузу – повідомлялося про підготовку нових концесійних проектів в Одеському та Ізмаїльському портах.

Екс-віце-прем'єр - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков на Конференції з відновлення України (URC2023) у Лондоні повідомив, що зацікавленість у концесійних проектах у морському порту "Чорноморськ" проявляють п'ять великих компаній. Зокрема, повідомлялося про зацікавленість у концесії контейнерного терміналу цього порту з боку датської транспортно-логістичної компанії A.P. Moeller-Maersk.