censor.org.ua
За 10 месяцев грузооборот украинских портов вырос в 1,7 раза.

Вантажообіг українських портів за 10 місяців зріс у 1,7 рази.

Українські порти в січні-жовтні 2024 року збільшили обробку вантажів у 1,78 рази порівняно з аналогічним періодом минулого року до 82,1 млн тонн, отримавши за цей час дохід у 5,2 млрд грн та чистий прибуток у 2,2 млрд грн.

Українські порти в січні-жовтні 2024 року збільшили обробку вантажів у 1,78 раза порівняно з аналогічним показником минулого року до 82,1 млн т, отримавши за цей період дохід 5,2 млрд грн і 2,2 млрд грн чистого прибутку.

Згідно з оперативними даними січня-жовтня 2024 року, українські морські порти обробили 82,1 млн тонн вантажів, тоді як за аналогічний період минулого року – 46,1 млн т, що в 1,78 разу менше поточного показника, йдеться у повідомленні прес-служби державного підприємства (ДП) Адміністрації морських портів України (АМПУ) у фейсбук в понеділок.

Обсяг обробки аграрних вантажів за 9 місяців досяг 50,7 млн т.

Дохід АМПУ за цей період становив 5,2 млрд грн, чистий прибуток – 2,2 млрд грн. У державний бюджет буде сплачено 3,1 млрд грн, зазначено у повідомленні.

Вказується, що підприємство "досягло високого рівня захисту об'єктів критичної інфраструктури та його елементів - до 95% у кожному з портів України".

"Усі філіали на 100% забезпечені альтернативними джерелами живлення, що гарантує безперебійну роботу портів. Протягом 2023-2024 років, незважаючи на складну ситуацію з безпекою, не було жодного випадку припинення роботи портів", - сказано в повідомленні АМПУ.

Також повідомляється, що порти Дунайського регіону залишаються надійним альтернативним маршрутом для українського експорту та критичного імпорту і, незважаючи на постійні ворожі обстріли, забезпечують стабільне функціонування життєво важливих для економіки України логістичних маршрутів.

З початку року АМПУ провело 200 стратегічних зустрічей з міжнародними партнерами, на яких досягло ряду важливих результатів. Зокрема, успішно реалізовано дипломатичну ініціативу щодо виключення РФ зі складу Ради Дунаю.

"Активна комунікація з провідними світовими та вітчизняними ЗМІ сприяла формуванню потужної міжнародної підтримки, результатом якої стало залучення технічної допомоги на суму понад 1,56 мільярда грн, включаючи критично важливе обладнання - лоцманські катери, бої, скіммери, будівельну техніку і генератори", - підкреслили в прес-службі АМПУ.

Раніше повідомлялося, що за оперативними даними АМПУ, з січня по вересень 2024 року українські морські порти перевалили 74 млн т вантажів. За аналогічний період минулого року обсяг перевалки становив 41,1 млн т.

Також раніше генеральний директор "Українського Дунайського пароходства" Дмитро Москаленко повідомив, що Дунай зупиняється. За його словами, сьогодні в глобальній конкурентній боротьбі за експортний вантаж Дунайські порти навіть не на другому місці – в умовах, якщо продукцію не вдасться експортувати через Чорноморські порти, бізнес переорієнтується на Гданськ або інший європейський порт.

Москаленко запропонував встановити мінімальний обсяг вантажопотоку, який потрібен Дунайському кластеру, щоб зберегти значний потенціал, який був створений завдяки зусиллям держави та бізнесу на початку війни. На його думку, для УДП цей мінімум - 150 тис. т щомісяця. Для порівняння: обсяг вантажоперевезень через порти Дунаю в 2023 році досяг рекордних 3,2 млн тонн на місяць.