censor.org.ua
Масштабная программа восстановления инфраструктуры Украины после войны должна основываться на контрактах FIDIC, согласно мнению экспертов.

Відновлення української інфраструктури після війни має здійснюватися за контрактами FIDIC, вважають експерти.

Масштабна післявоєнна програма відновлення української інфраструктури повинна реалізовуватись на основі контрактів FIDIC, вважає генеральний директор найбільшої в Україні компанії з інфраструктурного будівництва «Автомагістраль-Юг» Микола Тимофєєв.

Масштабна післявоєнна програма відновлення української інфраструктури повинна реалізовуватися на основі контрактів FIDIC, вважає генеральний директор найбільшої в Україні компанії з інфраструктурного будівництва «Автомагістраль-Юг» Микола Тимофєєв.

«Міжнародні донори надають перевагу контрактам FIDIC, оскільки вони передбачають чітке розподілення відповідальності між замовником і підрядником, запобігання корупційним ризикам, прозору практику врегулювання спорів, професійний арбітраж. Інвестор впевнений, що профінансований контракт буде реалізовано в установлені терміни - не виникне правових колізій або тривалих судових процесів», - зазначив він під час конференції користувачів FIDIC у Лондоні.

FIDIC — найбільша міжнародна організація в сфері будівельного консультування, яка об'єднує понад мільйон практикуючих інженерів-консультантів будівельного профілю в 104 країнах світу. Основна мета FIDIC – регулювання взаємин замовника та підрядника будівництва за допомогою типової форми контрактів. Контракти на будівництво інфраструктури, що фінансуються Світовим банком, Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР), виконуються саме за типовими контрактами FIDIC.

Основними темами конференції в Лондоні були нові практики призначення комісій з урегулювання спорів, застосування технологій AI для підготовки тендерів і управління проектами, зменшення викидів вуглецю в проектах будівництва. В рамках заходу також відбулося нагородження переможців FIDIC Contract Users' Awards 2024.

За словами Миколи Тимофєєва, «Автомагістраль-Юг» - єдиний підрядник з України, запрошений на конференцію. Ще понад десять років тому представники «Автомагістраль-Юг» стали першими українськими атестованими інженерами-консультантами FIDIC. Зараз таких інженерів у компанії більше 20. Членство в FIDIC передбачає виконання хартії FIDIC про норми професійної етики та поведінки інженерів-консультантів.

«Факт запрошення на конференцію є ще одним свідченням визнання нашої компанії на міжнародному рівні, підтвердженням високого професійного рівня наших інженерів-консультантів. «Автомагістраль-Юг» працює за контрактами FIDIC, як в інших країнах, так і на міжнародних проектах в Україні. Але ми готові за тими ж правилами FIDIC реалізовувати всі українські інфраструктурні проекти, щоб раз і назавжди припинити тиск і втручання в нашу роботу з боку правоохоронних структур, яких немає ні в якій іншій країні Європи», - сказав Тимофєєв.

Він також зазначив, що майже всі експерти, з якими довелося спілкуватися на конференції, сподіваються, що вже в наступному році Україна за міжнародної підтримки зможе розпочати масштабну програму відновлення, "яка, безумовно, повинна відбуватися на основі контрактів FIDIC".

ТОВ "Автомагістраль-Юг" на ринку з 2004 року. Проектує і будує швидкісні магістралі, мости, розв'язки, аеродромні комплекси, гідротехнічні споруди. Власником компанії в інформації Opendatabot вказано Олександр Бойко. Згідно з фінансовими результатами за 2023 рік, чистий прибуток компанії склав 624,9 млн грн, дохід – 8,215 млрд грн.