censor.org.ua
Торговые центры отмечают увеличение количества посетителей и рост товарооборота.

Торгові центри фіксують збільшення кількості відвідувачів та обсягу продажів.

Торгові центри та споживачі пристосувалися до викликів воєнного часу, відвідуваність та товарообіг зростають, повідомили представники ТРЦ під час RAU Summit-2024 у середу.
Фото: Gulliver

Торгові центри та споживачі адаптувалися до викликів воєнного часу, відвідуваність і товарообіг зростають, повідомили представники ТРЦ під час RAU Summit-2024 у середу

За словами операційного директора Budhouse Group Максима Гаврюшина, з чотирьох ТРЦ компанії працюють три - ТРЦ Lubava (Черкаси), ТРЦ Forum (Львів) та ТРЦ Nikolsky (Харків). Херсонський ТРЦ Fabrika на даному етапі не відновлюють.

“Є дуже велика різниця між заходом, центром і сходом України. Найгірша ситуація зараз у Харкові - там торговий центр ще не відновився до показників довоєнного часу. Ми відновили роботу ТРЦ Nikolsky в кінці 2022 року. 2024-й розпочався дуже погано, у Харкові були масові обстріли, до 70% робочого часу було зайнято під тривоги, але восени ситуація покращилася. Зараз ТРЦ Nikolsky працює краще, ніж у 2023, товарообіг вищий. Але якщо порівнювати з 2021, то на фудхолл, наприклад, мінус 40-50%”, - сказав Гаврюшин.

При цьому, за його словами, ТРЦ Lubava в Черкасах вже перевищив показники довоєнного часу. “Товарообіг - вище на 50%, по фудхоллу - плюс 20% порівняно з 2021, але ще не перевищили доковідні показники”, - зазначив Гаврюшин.

Найвищі результати – в ТРЦ Forum (Львів), де показники товарообігу вище на 80% довоєнного 2021 року.

Комерційний директор Dragon Capital PM Наталія Кравець (київські Smart Plaza Obolon, Piramida, Aladdin, “Караван”, львівський ТРЦ Victoria Gardens та вінницький Sky Park) відзначила зростання відвідуваності, яка на даному етапі навіть вища, ніж до COVID.

При цьому у всіх торгових комплексах компанії нульова вакантність, крім нещодавно купленого “Каравана”.

“Але ми за останні 12 місяців зробили багато якісних ротацій… І нещодавно з колегами підрахували, товарообіг на тих площах, де ми змінили орендарів, зріс у два і більше разів. Також кожного місяця у нас є позитивна динаміка по товарообігу по всьому ТРЦ”, - сказала Кравець, підкресливши, що половина нових орендарів представляє українські бренди.

У столичному БФК Gulliver товарообіг виріс на 16% за останні 12 місяців, а кількість чеків за той же період на 5%, повідомила генеральний директор Ірина Круппа.

У Дніпрі, в торгових центрах Alef Estate відвідуваність відновилася до довоєнного рівня.

“За результатами 10 місяців 2024 року ми досягли показників 2021 року”, - повідомила генеральний менеджер комерційного центру Alef Estate Анжела Борисова. Підлаштовуючись під комендантську годину, компанія змінила графік роботи, зменшивши початок і фінал, тепер робочі години з 9 ранку до 21:00. При цьому змінилися пікові дні. Якщо до війни, враховуючи розташування ТЦ в діловому центрі Дніпра, основний потік був у робочі дні, то зараз - у суботу-неділю.

В ТРЦ ПортCity (Луцьк) товарообіг зріс на 40% у порівнянні з попереднім роком. “Відвідуваність у нас вища, ніж в середньому по Західній Україні - 540 осіб/1 тис. кв. м у порівнянні з 390/1 тис. кв. м", - повідомила CEO “Порт Сіті Груп” Наталія Антоненко.