censor.org.ua
"Укрзализныця" предлагает увеличить тарифы на грузоперевозки на 37%.

"Укрзалізниця" пропонує підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37%.

Наглядова рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, повідомила прес-служба компанії.

Наглядний рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, повідомила пресслужба компанії.

"Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки - з літа 2022 року, а попередня індексація не підвела тарифи до економічно обґрунтованого рівня. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже становив 176,4%. При цьому залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів значно більш помірною цифрою: всього 37% або близько 13% в річному вимірі, враховуючи, що з моменту останньої індексації пройшло 2,5 року", - йдеться у повідомленні пресслужби.

Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів були затверджені правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.

Затверджені зміни надалі будуть направлені на розгляд Тарифного ради при Міністерстві розвитку громад і територій України, уточнили в УЗ.

У компанії нагадали, що відповідно до постанови Кабміну від 16 грудня 2009 року № 1392 "Про забезпечення прозорості державної тарифної політики з перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України" тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України повинні індексуватися щорічно.

"На жаль, ця норма не виконувалася регулярно, і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця", - зазначили в УЗ, нагадавши, що тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки - з літа 2022 року, а попередня індексація не підвела тарифи до економічно обґрунтованого рівня. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже становив 176,4%.

Зокрема, з моменту останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель - на 110%, запчастини для тепловозів - на 217%, запчастини для електровозів - на 22%, підшипники - на 37%, колеса цільнокатані - на 20%.

Зазначається, що це позбавило компанію можливості виконувати ремонти інфраструктури та рухомого складу в необхідному обсязі, а також індексувати заробітні плати залізничників, з яких понад 10 тисяч захищають Україну в рядах ЗСУ, виконувати перед ними соціальні зобов'язання.

"Індексація тарифів на вантажні перевезення є життєво необхідною, щоб українська залізниця могла стабільно функціонувати і дотримуватися стандартів безпеки. Рівень індексації тарифів був розрахований як мінімально достатній для того, щоб фінансувалися операційні витрати, проводилися критично необхідні ремонти інфраструктури", - цитує пресслужба УЗ голову наглядової ради УЗ Хафера Гепарда.

Повідомляється, що запланована індексація дозволить на мінімально необхідному рівні фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. В іншому випадку виникнуть суттєві ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури держави.

Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито представити і пояснити клієнтам готуючі зміни в вантажних тарифах.

"Пропозиції індексації ми відкрито представимо і пояснимо нашим клієнтам - як найбільшим, так і меншим вантажовідправникам з усіх секторів економіки, а також зафіксуємо з ними, яких компенсаторів і операційних поліпшень вони очікують від "Укрзалізниці", - процитувала пресслужба Перцовського.

Він підкреслив, що залізничники продовжують надійно доставляти вантажі, незважаючи на щоденні обстріли, відновлюють шляхову та енергетичну інфраструктуру в найкоротші терміни, щоб не підвести клієнтів і всю українську економіку.

"При цьому ми суттєво заборгували самим залізничникам - рівень оплати їх праці суттєво нижчий середнього по промисловості, а ряд соціальних виплат призупинено. Індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників принаймні не погіршувалися", - заявив Перцовський.

Раніше повідомлялося, що Тарифний рада при Міністерстві розвитку громад територій і інфраструктури (Мивосстановлення) схвалила Проект рішення про уніфікацію тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом. Як повідомлялося, "УЗ" і представники українського бізнесу проводять спільну роботу щодо уніфікації системи тарифоутворення залізничних вантажних перевезень, запропоновану "Укрзалізницею" з жовтня 2022 року.

Екс-голова правління "УЗ" Євген Лященко в інтерв'ю заявив, що без уніфікації компанія не зможе закінчити рік з прибутком. За його словами, на 2024 рік вона закладає не підвищення вантажних тарифів, а їх гармонізацію. Це передбачає повне зміну моделі їх розрахунків за рахунок спрощення системи тарифоутворення, яка складається з п'яти різних класів і більше 20 коефіцієнтів. Серед пропозицій - єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів і розподіл за класами у прив'язці до технології перевезення.

За попередніми розрахунками, гармонізація тарифів повинна була принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року в залежності від того, коли дане рішення погодить уряд.